torsdag den 8. januar 2009

God chance for danske semifinaler i KL.


Flere seedede spiller/par måtte lade livet torsdag i Malaysia. Ingen af nederlagene var dog specielt overraskende efter min opfattelse.
Glædeligt var det at Chris/Fischer kunne besejre Rizal/Vita. De møder i morgen 3K og NgHui Lin og er generelt undertippede hos bookmakerne, men jeg tror ret meget på danskernes chance hvis de fortsat er friske i kroppen.
De to danskere er kampsultne og hvis Chris kan få sat sig på nettet i store dele af kampen så skal Fischer nok få ”trådt” den ned på et tidspunkt. Tricket er at forblive upåvirket af at blive til grin et par gange eller fem i løbet af kampen når 3K tryller, og så selv snuppe alle de lette og kedelige point.
God mulighed for avancement til semifinalen.

Peter Gade vandt legende let og møder nu Daren Liew.

Også her er der store muligheder for en billet til lørdagens kampe som sendes direkte på tv2sport fra kl.07.00.
Malayen slog i dag Hsuan Yi Hsueh. For det var nemlig ham han mødte og ikke Yu Hsien Hsieh som jeg skrev i går. Jeg er pinligt berørt over at tage fejl af to så forskellige navne.
Sidstnævnte er i øvrigt noget bedre og slog i dag 6.seedede Przemyslaw (eller ”Preben” for nemheds skyld) Wacha fra Polen.

Tine Rasmussen var ude i en tæt tresætter mod Hwang Hye Young fra Korea.

Koreaneren besejrede Tine i Hongkong Open, men i dag var det tid til revanche om end det var lidt for tæt en kamp efter min smag, men Tine var da foran hele tiden.
I morgen venter der en mere ukendt opgave i Beiwen Zhang fra Singapore. Det er ikke en spiller som Tine kender så meget til men mon ikke der er blevet optaget video af hende i dag. I hvert fald en god mulighed for at sikre sig TV tid lørdag morgen.

Gyserne fredag bliver herredoublerne.
Lars Paaske/ Jonas Rasmussen skal op mod Nathan Robertson/ Anthony Clark og det bliver ikke nogen nem opgave.

Lars/ Jonas har tidligere haft ganske store problemer mod de to englændere når de har anlagt en afventende spillestil. Jeg forudser at spilleforhold som vind og boldhastighed kommer til at spille en stor rolle i den kamp. Det er vigtigt at danskerne spiller med stor tålmodighed og variation i deres angreb, og samtidig får valgt gode tidspunkter at gå i defensiven på.
Sådan er det i øvrigt altid klogt at spille.

Kidho og Setiawan spiller lokalopgør mod Luluk og Chandra.
Umiddelbart en kamp der godt kunne blive rigtig god, men som nok bliver noget kedeligt sjask, koncentreret om servesituationen hvor Kidho som sædvanligt får lov at serve ulovligt højt oppe – måske er det fordi han er så lille!
Til gengæld bliver det et brag mellem mine to favoritter til titlen 3K/Tan Boon Heong mod LeeYong Dae (verdens p.t. bedste – og eneste – allround doublespiller) og Jung Jae Sung (den mindste med de største lår). Det er så ærgerligt at den kamp ikke kan udskydes til lørdag, så den kunne ses live.

Bookmakerne har vurderet alle kampe i kvartfinalerne bortset fra damedoublerne.

Jeg er lidt uenig med dem i flere af kampene (det plejer dog at være dem der har ret).
Chris/Fischer får kun 33 % chance for sejr, mens jeg mener det er næsten 50 – 50 måske 45 – 55.
Tine er 81 – 19 favorit hvor jeg nærmere vil sige det skulle være 95 – 5.
Den mest vilde synes jeg er Saina Nehwal der kun spås 30 % chance mod Pi Hongyan. Det er en kamp der efter min mening minimum er 50 – 50 hvis ikke Saina endda er favorit. Hun vandt deres seneste opgør i SS-finalerne.
Endelig synes jeg de tre herredouble opgør som ovenfor omtalt er meget mere lige end bookmakerne har beregnet.

2 kommentarer:

  1. Does your blog have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to shoot you an
    e-mail. I've got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it grow over time.

    Feel free to visit my page - hardwood floors
    My webpage :: just click the following web site

    SvarSlet
  2. Excellent post. Keep writing such kind of information on your blog.
    Im really impressed by it.
    Hello there, You've performed an excellent job. I'll certainly digg it and in my view recommend to my friends.

    I'm confident they will be benefited from this website.

    Feel free to surf to my page - affordable hardwood flooring

    SvarSlet