søndag den 14. marts 2010

Tillykke!

Tillykke til Tine og til de danske herredouble spillere. Hvilket fantastisk finalestævne som afslutning på jubilæumsturneringen.

Jeg troede Tine's kamp var en velspillet gyser, men det overgik herredoublen.

Det mest retfærdige havde været uafgjort. Paaske/Jones løftede igen deres spil, og spillede noget af det bedste jeg har set dem spille. Specielt overraskede det mig hvor angrebsstærke de var. Jeg vidste godt de var gode på forbanen, men det blev virkelig arbejdet igennem fra baglinien.

Men men men.... det kunne ligeså godt have været Boe og Nuller der havde vundet og med ligeså stor ret. De var lidt mere defensive end godt var i store dele af kampen, hvilket dog nok er en naturlig følge af at Paaske/ Jones var på toppen på forbanen. De lavede store comebacks i alle tre sæt, og med tre matchbolde ja så kommer man ikke tættere på. Det gode ved kampen er at det ikke bliver sidste gang Boe/Nuller står i en sådan finale.

Jeg var igennem turneringen lidt tvivlende på om Paaske/ Jones nu også var så gode som resultaterne tydede på. Den skepsis var aldeles uberettiget.



Tine lagde stærkt ud med Power-badminton i første sæt, og blæste Wang Yihan ud af banen. I andet sæt var der langt mere besvær med at styre medvinden. Heldigvis lavede Wang nogle dejligt store fejl i en afgørende periode i starten af 3. sæt, og Tine fik efter sidebyttet meget bedre styr på vinden. Afgørelsen på kampen bragte gode minder frem fra 2008.

Kæmpestort tillykke til alle spillerne.



Fantastisk spil og fight.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar