fredag den 17. april 2009

Hvad laver Fischer nu i herresingle ?

Ja hvorfor er han egentlig placeret der?
Der kan være flere årsager.
Kasper Ødum kan være forhindret i at stille op. Trænerne kan mene at han har en bedre chance for at slå Joachim Persson end Rune Ulsing ville have haft.
Under alle omstændigheder så betyder det, at jeg ikke fik ret i min noget kække forudsigelse om at "Ødum, Ulsing og Brosolat selvfølgelig spiller singlerne".

Hvis en af de to ovenstående forklaringer på Fischer's placering er den rigtige, så er der ikke det store hokus pokus i det. Jeg tror dog ikke så meget på Fischer's chance mod Persson.
Næh jeg tror der er en helt anden og meget bedre forklaring på Fischer's pludselige indtræden på holdet.

Han skal være Joker i et evt. golden set......... eller i hvertfald en mulighed at sætte i spil. Og det synes jeg er et rigtig stærkt træk fra BSK's side.

I den kamp i grundspillet der sluttede 4-3 til TSS, der vandt Jonas Rasmussen/ Thomas Laybourn meget meget overbevisende i 2 sæt over Mathias Boe/ Tony Gunawan.
I golden sæt mødtes de samme to konstellationer igen, og nu var favoritværdigheden rykket over til BSK parret. Det mener jeg havde afgørende betydning for udfaldet af dette golden sæt. Dels skulle Boe/Gunawan revanchere sig - og det kunne næsten kun gå bedre - og dels så det ud som om at sættets vigtighed påvirkede især Thomas Laybourn, der lavede en del fejl og så ud som om han lige tøvede lidt.
Skulle DM finalen afgøres i golden sæt, ja så kunne det være en oplagt mulighed at inddrage Joachim's vinder mentalitet, enten sammen med Jonas eller Nuller.


Det gør således spændingen om hvad der skal spilles i et evt. golden sæt endnu større forudsat at BSK har vundet DS, MIX og HD.
Man kan let forestille sig at BSK starter med at vælge HS fra, så vælger TSS DS fra. Så ville jeg nok vælge DD fra hvis jeg var BSK og havde vundet i både MIX og HD i den ordinære kamp, og så ligger det endelige valg hos hos TSS. Skal man spille MIX en gang til eller HD en gang til.
Jeg tror det bliver HD'en, men det er jo langt fra sikkert vi overhovedet kommer dertil.
Spændende bliver det forhåbentlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar